piątek, 4 marca 2016

Włoskie tiramisu w słoiczku

Deser idealny na leniwe popołudnie?Tiramisu!! Wczoraj kupiłam wszystkie składniki,rano zrobiłam a teraz chłodzi się w lodówce i już się nie mogę doczekać aż go zjem ;) Całość jest podana w słoiczkach dwie porcje a dwie w pucharkach.

Składniki na 4 porcje

  • 250 g serka mascarpone
  • paczka podłużnych biszkoptów
  • dwa małe ubeczki śmietanki 30%
  • kawa
  • ciemne kakao 
  • opakowanie cukru waniliowego
  • dwa żółtka
  • cukier puder
Przygotowanie:
Jajka zalewamy gorącą wodą,studzimy i oddzielamy żółtka,które ubijamy w kąpieli wodnej z cukrem waniliowym około 2 minutki,studzimy.Śmietankę ubijamy z cukrem pudrem na sztywno.Do masy jajecznej dodajemy serek mascarpone,miksujemy do połączenia składników.Do powstałej masy dodajemy ubitą śmietankę i mieszamy.
Parzymy kawę najlepiej z ekspresu ale może być również  rozpuszczalna.
Każdy biszkopcik dzielimy na dwie części i każdą część moczymy w kawie u układamy na dnie,następnie na biszkopty nakładamy masę,opruszamy kakao i znów biszkopty namoczone w kawie.Następne warstwy układamy według schematu aż do wykończenia słoiczka lub pucharku.
Górę posypujemy kakao i dekorujemy według własnego pomysłu.
Ja wykorzystałam ciasteczka amaretti i pozostałe biszkopty.
Deser idealny :)







1 komentarz:

  1. Cześć :) Mam pytanko, z ilu łyżeczek najlepiej jest zaparzyć kawę rozpuszczalną? Przeglądałam ogólnie przepisy w necie i spotkałam się z różnymi wersjami...

    OdpowiedzUsuń