wtorek, 23 lutego 2016

Zemsta teściowej

Obiecana zemsta teściowej!Przyznaję się,że miałam z tym ciastem kłopot a mianowicie z galaretką,ponieważ szalona ja pojechałam na siłownię i mówię,,aaa akurat przestygnie to jak wrócę równo się rozleje i będzie miodzio.Przyjechałam a tam w lodówce galaretkowy kamień.Wzięłam,podgrzałam,wymieszałam i znów lekko schłodziłam aby jakoś to uratować no ale że  to ciasto urodzinowe,musiało wyjść więc wyszło!Pyszne,lekko owocowe z bitą śmietana,która nadaje lekkości i delikatności no a na deser kruche ciasto które uwielbiam!
Moja zemsta nie miała na górze migdałów,ponieważ musiałam zapomnieć jak to ja..więc w ruch poszła czekolada,ale  tak wszystko połączyło się znakomicie :)

AAAA no i tak! Moje ciasto troszkę się różni od tradycyjnego galaretka i owocami,ponieważ zamist wiśni są truskawki :)

Składniki na ciasto: forma 25x35

  • 600 g mąki pszennej
  • 360 g margaryny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 6 żółtek
  • 125 g cukru pudru
Przygotowanie:
Masło rozpuszczamy, mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i zalewamy letnim tłuszczem. Żółtka ucieramy z cukrem i dodajemy do mąki. Zagniatamy ciasto i schładzamy w lodówce.

Jedną część ciasta wykładamy do blaszki , wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w 200 st. C około 20 minut. Studzimy.

Składniki na bezę:

  •  6 białek
  •  szczypta soli
  •  1 szklanka cukru pudru
Przygotowanie:
Drugą część ciasta umieszczamy w takiej samej blaszce jak pierwszą, rozkładamy na niej pianę z białek i pieczemy w 160 st. C przez około 35 - 40 minut. Aby beza zbytnio się nie przypiekła można pod koniec pieczenia przykryć ciasto folią aluminiową. Ciasto studzimy.

Składniki na warstwę owocową:


  • około 450 g mrożonych truskawek(świeże oczywiście lepsze)
  • - 2 galaretki truskawkowe
  • - 2 szklanki wrzątku

Przygotowanie:
Owoce mrożone rozmrażamy i kroimy na dwie części
Galaretki wsypujemy do wrzątku i dokładnie mieszamy aby nie było grudek.
Studzimy i wylewamy na blat ciasta kruchego.Na galaretkę układamy połówki truskawek.


Warstwa śmietanowa:

  •  500 ml śmietany 30 - 36 %
  •  2 łyżki cukru pudru
  •  1 opakowanie cukru waniliowego
  •  1 łyżka żelatyny
Przygotowanie:
Dobrze schłodzoną śmietanę ubijamy z cukrem pudrem i cukrem waniliowym na sztywno. Żelatynę rozpuszczamy w malutkiej ilości gorącej wody trochę studzimy i mieszamy z masą śmietanową.
Masę przekładamy na warstwę galaretki.
Na śmietanę kładziemy blat z bezą i całość oblewamy 
rozpuszczoną czekoladą lub gotową polewą .

Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz