niedziela, 13 marca 2016

Tarta mocno kokosowa

Witajcie :)
Na koniec tego długiego,przynajmniej dla mnie długiego dnia-przynoszę tartę mocno kokosową z budyniem na mleku kokosowym z bitą śmietaną z mnóstwem kokosu no i kruchutki spód.Całość jest rewelacyjna.Tarta nie jest za słodka,baaardzo kokosowa no i na koniec...JEST PYSZNA! Po obiadku od razu poszedł ogromny kawał do kawy!
Zapraszam !

Składniki na ciasto kruche:
  • 180 g. mąki pszennej
  • 100 g.zimnego masła
  • 50 g.cukru pudru
  • jedno żółtko
  • szczypta soli
  • 2 łyżki zimnej wody
Przygotowanie:
Mąkę przesiewamy,dodajemy zimne masło,szczyptę soli,żółtko,cukier puder oraz wodę i szybko zagniatamy.Ciasto zawijamy w folię i odstawiamy na 30 min do lodówki.

Formę do tarty smarujemy masłem.
Nagrzewamy piekarnik do 180 st.C
Formę do tarty wykładamy ciastem cieniutko ja miałam dno i lekko boki,nie do końca.
Pieczemy około 30 min do zezłocenia.Możemy obciążyć ciasto aby było proste po upieczeniu,chociaż ja tego nie zrobiłam a i tak wyszło równiutkie.Ciasto studzimy.

Składniki na budyń kokosowy:
  • 5 żółtek
  • 100 g.drobnego cukru
  • 40 g.mąki pszennej
  • 10 g.skrobi ziemniaczanej
  • 400 ml mleka kokosowego
Przygotowanie:
Żółtka i cukier miksujemy,dodajemy 50 ml mleka,mąki i mieszamy mikserem aby nie było grudek.Resztę mleka gotujemy i wlewamy masę,szybko mieszamy do zgęstnienia aby powstał gładki budyń.Ciepły wylewamy na spód.
Odstawiamy do całkowitego wystudzenia.

Składniki na warstwę śmietankową:
  • 300 ml śmietanki 36 %
  • Dwie łyżki cukru pudru
  • 3/4 szklanki wiórków kokosowych
Śmietankę ubijamy z cukrem pudrem,do ubitej śmietanki dodajemy pół szklanki wiórków kokosowych.Masę nakładamy na budyń.
Całość posypujemy resztą wiórek.
Przechowujemy najlepiej w lodówce lub w zimnym pomieszczeniu.










1 komentarz: