środa, 2 marca 2016

Domowy makaron

Kto nie lubi makaronu?Pewnie takich osób jest bardzo mało...Ja uwielbiam w każdej postaci,z sosem pomidorowym,pieczarkowym,z pesto ohhh dużo tego no i zawsze w zupie wybieram makaron zamiast innych dodatków takich jak ryż czy różnego rodzaju kasze...
Dziś u mnie na obiad zagościł makaron z kawałkami kurczaka,pieczarkami w pysznym sosie śmietanowym a że chciałam spróbować swoich sił to zrobiłam makaron domowy.Niestety nie posiadam maszynki do makaronu więc pozostało mi tylko ręczne krojenie i wałkowanie.Napracowałam się,ale było warto! Pyszne,domowe no i znów nowe doświadczenie w kuchni :)

Składniki
  • 3 jaja
  • 3 szklanki mąki
  • 1/3 szklanki wody
  • szczypta soli.
Przygotowanie:
Do dużej misy przesiewamy mąkę i dodajemy szczyptę soli,robimy wgłębienie i wbijamy do niej jaja oraz wlewamy połowę z podanej wody.


Zagniatamy ciasto i dolewamy odrobinkę wody albo wcale tak aby ciasto było elastyczne,nie za suche,ale nie za mokre.


Formujemy z ciasta kulę i odstawiamy na 20 min aby odpoczęło.
Po tym czasie ciasto wałkujemy ręcznie lub  przez maszynkę do makaronu na baaardzo cienki placek, pruszymy mąką aby się nie zlepiało zawijamy w rulon i kroimy na paseczki.
Jeżeli mamy ochotę makaron gotujemy lub część suszymy i zachowujemy na inną okazję tak jak było w moim przypadku.


Po ugotowaniu makaron był pyszny.Delikatny i szybko się ugotował :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz